Alla inlägg den 23 juli 2007

Av gulligagumman - 23 juli 2007 18:45

Måste få berätta om min goda gärning idag. Våra vänner och deras barn har en underbar kanin. Imorse när dottern i familjen skulle ta upp den och gosa lite så såg hon att det var en konstig svart prick vid nosen.

Det visade sig vara en äcklig fästing. Mamman och tillika min väninna blev helt förskräckt och vägrade ta bort den. Sonen sa oxå att "mamma är VÄRDELÖS på att ta bort fästingar, hon lämnar alltid huvudet kvar". Då kom jag till undsättning och sa att jag kunde ju försöka (är undersköterska så det kanske hjälpte till lite).

Sagt och gjort, mannen i familjen tar ett grabbatag om den stackars kaninen och jag greppar pincetten och ställer mig i startposition, och där fick jag tag i den, rycker till snabbt som ögat och vips så fick jag HELA fästingen. Alla blev så glada och tacksamma och på det viset så har jag gjort dagens goda gärning =).



Din lilla otäcking!


 

Av gulligagumman - 23 juli 2007 12:33

Efter att igår ha trampat snett med mina ursnygga flip flop med paljetter på har jag insett att det är dags att köpa nya. Dom gick sönder, så typiskt. Men nu är ju frågan, ska jag ha ett par till eller ska jag köpa ett par foppa? Kanske ett par av varje? Beslutsvåndan är stor.



Mina gamla flip flop =(...
Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards