Alla inlägg under juli 2007

Av gulligagumman - 27 juli 2007 18:29

 Min mans skyddsängel

Av gulligagumman - 27 juli 2007 18:16

Vi hann till fyren Långe Erik och vara där en stund, vädret var soligt men blåsigt. Satt vid norra udden och bara tittade ut mot havet, det var så härligt.

Sen skulle vi vidare och åka gocart, men vad tror ni...vädret var inte på vår sida (som vanligt). Stora mörka åskmoln bara vällde in och regnet började ösa ner *morr*. Tror ni barnen blev glada? Nä just det.

Nu kom vi i alla fall överens om att åka gocart i morgon och avsluta vår Ölandssemester med en härlig örtbastu. Sen drar vi vidare till västkusten och hoppas på bättre väder där.



Av gulligagumman - 27 juli 2007 12:26

När vi skulle planera årets husvagnssemester så sa väninnan "vi bara MÅSTE till Öland, där är det ALLTID sol". "Ok, självklart" sa vi då. Hon är en väldigt pålitlig vän nämligen, så vi hade ingen anledning att inte lita på det hon sa.


Nu är det ju så att vi alla vet att solen finns inte nånstans just nu så det spelar nog ingen roll vart man är i landet. Men lite måste man ju retas =). Och vad gör man då när vädret är som det är? Idag blir det ytterligare gocartkörning, undertecknad har lovat ungarna att även hon ska åka (håller på att ta körkort så det kanske är bra träning).


Vi ska oxå ta en tur till fyren på Ölands norra udde, vad den nu heter...Långe Jan eller Långe Erik, nåt är det i alla fall. Det blir nog en bra dag ändå, med goda vänner och en underbar dator.


                   
Av gulligagumman - 26 juli 2007 16:22

Jag blir galen på detta värdelösa nätverk. Idag har dom ÄNTLIGEN försökt sig på att hitta felet. Ringde och skällde på dom (receptionen) att nätverket inte funkade.

 "Jo då här(ireceptionen) funkar det, så då måste det vara nåt annat som är fel". Till slut efter fler påringningar från min väninna så sa dom igår att det var fel på nätverket på hela campingen!? Ja vad var det vi sa? Då skulle det komma nån reparatör och göra om lite koder och nu verkar det som det funkar, peppar peppar...

Det är inte lätt när man är databeroende ;-)


Av gulligagumman - 25 juli 2007 19:35

Ja nu har jag köpt mig ett par nya skor och vad blev det då? Jo ett par rosa foppatofflor! Äntligen! Har i och för sig varit VÄLDIGT emot dom men nu gick det inte att stå emot längre =). Köpte dom på ett skovaruhus på Öland, fanns 25 olika färger, men jag visste vad jag ville ha. Bild kommer senare men alla vet väl hur dom ser ut, antar jag.


Av gulligagumman - 24 juli 2007 12:54

Vaknade i morsen med värsta magknipen, nä nu börjar jag låta som min tonårsdotter när jag skriver. Ja det är inget vidare i alla fall. Nu har min familj och vänner gått ner till det underbara havet för att bada och här sitter jag. Känner mig lite nere men det hjälper ju inte att gnälla. Det enda jag kan göra nu är att vila och ta det lugnt och hoppas att det går över snart.

Ovido - Quiz & Flashcards