Direktlänk till inlägg 3 oktober 2007

Nu är gubben hemma...

Av gulligagumman - 3 oktober 2007 14:36

i alla fall. Skönt, nu blir det nästan som vanligt igen. Han är ute och fixar lillkillens cykel som så typiskt gick sönder när pappa inte var hemma. Allt hade gått bra med biopsin och han får svar om ca 2-3 veckor. Det är troligen någon form av njursjukdom, vilket INTE hade med hans brustna kroppspulsåder att göra, vilket vi och doktorn trodde från början. Dom upptäckte alltså att det var fel på njurarna "tack vare" den händelsen. Konstigt... Ja iallafall så är det toppen att han är hemma.


Vill tacka för alla varma kommentarer ni har gett mig idag. Dom berör och värmer oerhört. I sorgen så suger man åt sig allt som bara går. Önskar jag kunde ge er en förklaring men det går bara inte som det är just nu. Stor kram till er alla!!

 
 
www.dentatuerademaman.com

www.dentatuerademaman.com

3 oktober 2007 14:52

Å, det där låter som om ni har det jobbigt just nu med brustna kroppspulsådrar och njurar. Tur att pulsådern brast så att han fick kolla njuren. Tur i oturen. Det kanske var meningen på något vis. Det är jobbigt att vara anhörig också, när jag var jättesjuk så orkade jag bara leva, men mina anhöriga oroade sig för min sjukdom dag och natt

http://www.dentatuerademamman.com

 
Kimmie

Kimmie

3 oktober 2007 14:52

Vad skönt att du fått hem honom i varje fall!
Någon ljuspunkt i mörkert.
Lyckade lägga till dig i min länklista också nu så nu finns du där.

http://kimmietid.blogspot.com

 
Inger Maryissa

Inger Maryissa

3 oktober 2007 18:34

Måste vara skönt att han är hemma igen.
Och från mitt hjärta hoppas att njurarna blir bättre snart.
Skickar dig åter igen en stor kram för att visa att jag tänker på dig i det svåra om hänt.

http://www.ingermaryissa.se

 
tussegumman

tussegumman

3 oktober 2007 19:18

Skönt att du har mannen hemma hos dig! Min man kommer imorgon! Hoppas allt blir bra med honom och att han får ordning på sina njurar! Jag har hört fler som drabbats av brusten kroppspulsåder och fått dessa biverkningar!Ta hand om er/Kram Tussegumman

http://tussegumman.bloggagratis.se

 
Ingela

Ingela

3 oktober 2007 20:28

Tack för din kommentar! Blev nyfiken och var tvungen att gå in på din blogg och kolla. Tänkvärda ord du skrivar om att vara rädda om varandra... instämmer till fullo. Du har ju varit med om mkt det senaste - hoppas allt ordnar upp sig till det bästa. Ser även att även du arbetar inom demensvård. Jag har min ordinarie tjänst på en dagverksamhet för dementa men är just nu tjänstledig för en annan tjänst. Men mitt hjärta brinner alltid extra för anhöriga och personer med demenssjukdom - där kan orden att ta vara på varandra komma väl till sin rätt i dubbelbemärkelse. Både i att vårda och då inte minst sig själv (kunna ta beslut om när man inte orkar vårda i hemmet utan kanske behöver ngn form av boende osv.)
Önskar även dig en trevlig kväll

http://pingela.bloggagratis.se

 
decembertjej

decembertjej

3 oktober 2007 21:15

Känns jobbigt att sitta här, så nära, men ändå så långt borta och veta att ni inte mår bra. Trodde ni haft det jobbigt så det räcker, men tydligen inte. Det känns orättvist och jag finner inga bra ord. Kram.

http://decembertjej.bloggagratis.se

 
Gisan

Gisan

4 oktober 2007 06:23

Sänder mina varmaste tankar och kramar till dig!!!

http://gisan.blogg.se

 
helga

helga

4 oktober 2007 12:01

Skönt att ni är tillsammans igen. Jag förstår att något sorgligt hänt i släkten och förstår om du inte vill skriva mer om det här i bloggen. KRAM!!

http://www.helga1.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards