Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Full med...

Av gulligagumman - 16 oktober 2007 17:46

information är jag idag. Så mycket bra och nyttiga saker vi har lärt oss under dagen. Nu ska det bara sättas in i det verkliga livet och arbetet med våra äldre. Vad viktig maten och att den ska vara näringsriktig är. Man förstår junu varför så många av våra äldre på olika boenden i Sverige är undernärda. Fruktansvärt! Då är det suveränt att få sådan här information och kunskap så man kan vända på den trenden, men det sa också tilläggas att det även finns många överviktiga äldre. Nu ska jag umgås med min familj!

 
 
Ingen bild

Filifjonkan väntar på

16 oktober 2007 18:35

ha det är inte bara näringen det hänger på utan när peronalen sätter gamla som är helsenila och inte kan få en sked i munnen utan allt ligger på golvet och maten ställs fram så dag efter dag så är det inte underligt att de magrar och svälter, Såg skräckexempel på det när min far var på hemmet, Men jag och min mor matade honom och flera av de andra som inte kunde äta själv, Droppen var ju en helsenil farbror med parkinson med en tallrik grönsaksoppa framför sig och en sked,,men då vart Filifjonkan tvärförbannad och skällde över hela matsalen så det brann på personalen..So såg helt frågande ut ingen av dem kunde svara på hur fan farbrorn skull kunna äta..kolla in där du jobbar så skall du se hur det går till notera portionen som ligger på golvet i skorna och i knät eller i haklappen och på bordet,,,räkna sen ut hur mycket som nått munnen.....rätt intressant faktiskt sen kan de ge hur näringsriktig mat som helst till dem och det hjälper inte i lalla fall.. Grr Du rörde en öm punkt för jag har skällt om detta och ingen tycks fatta alls..men kanske någon dag att det går fram..vad tror du?

 
flikkha

flikkha

16 oktober 2007 22:21

Filifjonkan, på min mammas arbetsplats stämmer inte detta alls. Under dom gånger jag har varit där, så har alla boende fått mat i magen! Jag är ett levande bevis på det :)

http://flikkha.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards