Alla inlägg under oktober 2007

Av gulligagumman - 8 oktober 2007 11:18

Män tvättar i 29% av fallen i ett hushåll. Endast 7% av kvinnorna tror att deras män har gjort ett bra jobb.

40% av alla kvinnor har kastat skor på en man.

85% av kvinnorna använder fel behåstorlek.

47% dricker direkt ur paketet om ingen annan är i närheten.

53% av alla kvinnor lämnar inte huset utan att först sminka sig.


Av gulligagumman - 8 oktober 2007 07:45

få vara ledig efter denna monsterhelg. Fast nu är den över och kommer inte tillbaka förrän om tre veckor. Måndag morgon och nästan lite soligt. Solen har inte riktigt orkat upp än. Barnen har åkt till skolan och det är så tyst. Rätt skönt faktiskt, med tanke på att man har haft ljud och människor omkring sig hela helgen. Idag väntar garaget på att ställas i ordning så vi kanske kan sälja lite saker till helgen som kommer. Lite spännande faktiskt...


Av gulligagumman - 7 oktober 2007 14:15

1. Det finns fler kycklingar än vad det finns människor på vår planet.

2. Greklands nationalsång har 158 verser. Ingen har hittills lärt sig alla verserna utantill.

3. Gummiband håller längre om de fryses ner.

4. Jordnötter är en utav beståndsdelarna i dynamit.

5. Leonardo Da Vinci uppfann saxen.




Av gulligagumman - 7 oktober 2007 12:47


hemma i några timmar. Gör ett pass som går från 7-12 och 16-21. Har ätit lite lunch och satte mig ner här en stund och tar en stunds vila. Skönt att  den här jobbarhelgen snart är över. Ingen sol verkar vi få här idag men den lös ju för fullt igår så man ska väl inte klaga. Gubben håller på i garaget så vi får ordning på alla grejer han tog hem igår. Vi får nog ta och anordna garageförsäljning så vi blir av med allt. Ja det löser sig nog. Ses senare!


Vädret just nu:

Temp: 11 °C
Nederbörd: 0 mm
Vind: S 3 m/s
LuftFukt.: 88 %


Av gulligagumman - 6 oktober 2007 17:30

Vid den här tiden på året skulle vi alla behöva lite lugn! Genom att
följa det enkla råd jag läste i en artikel, har jag äntligen funnit inre
frid.
Artikeln löd: Vägen till att uppnå inre frid är att avsluta alla saker
du har påbörjat!
 
Så jag tittade runt i huset för att hitta alla saker jag påbörjat men
inte avslutat. Så denna dag avslutade jag en flaska rött vin, en
flaska vitt, en Bailey´s, Kahlua och en Tia Maria och en
ask choklad....... Och du kan inte ana hur jäkla bra jag
mår........................"
 
 
Ha en riktigt bra dag!


Av gulligagumman - 6 oktober 2007 17:00

ska bli med pizza. Har jobbat hela dagen och är fullständigt slut så matlagningen hoppar jag över idag. Maken har hämtat en massa grejer från något lager som han ska hjälpa sin farbror att sälja. Vi har hela garaget fullt, fast jag måste säga att det är mycket fina saker. Mössor, vantar, halsdukar, sidenblommor och julsaker och prydnader. Någon som är intresserad hör av er, haha.

Av gulligagumman - 6 oktober 2007 07:15

Sitter här igen och ska snart åka till jobbet. Går i ett hela tiden... Ses senare idag, då hoppas jag att jag kommer runt till er alla. Ha en fin lördag så länge.


Vädret just nu:

Temp: 2 °C
Nederbörd: 0 mm
Vind: NV 1 m/s
LuftFukt.: 96 %

Av gulligagumman - 5 oktober 2007 14:16

Jag ger upp, går inte att kommentera eller knappt skriva något. En del har kanske fått samma kommentarer och vissa har inte fått några alls. Får försöka i morgon istället. Önskar alla en trevlig fredag i alla fall.

Ovido - Quiz & Flashcards