Alla inlägg under oktober 2007

Av gulligagumman - 5 oktober 2007 07:38

Ännu en vecka snart till ända. Barnen har åkt till skolan utom den lille som har sovmorgon. Mellankillen och hans klass ska få en överraskning idag i skolan. Dom ska få åka och bowla. Han försökte gissa på allt möjligt innan han åkte iväg men inget var rätt. Han trodde dom antingen skulle få äta pizza eller åka till Laserdome. Jag teg som muren i alla fall. Det blir nog en härlig dag för dom. En annan (jag) har sin jobbarhelg framför sig, fredag till söndag i ett sträck. Fast det brukar gå av bara farten när man väl kommer dit. Nä ska fixa lite frukost till min lille kille som precis har kommit upp.


Vädret just nu:

Temp: 6 °C
Nederbörd: 0 mm
Vind: N 1 m/s
LuftFukt.: 97 %

Av gulligagumman - 4 oktober 2007 10:06

Temp: 13 °C
Nederbörd: 0 mm
Vind: SO 1 m/s
LuftFukt.: 80 %

Av gulligagumman - 4 oktober 2007 07:44

bli städning för hela slanten, nja kanske halva i alla fall. Har inte blivit gjort någonting här hemma dom senaste dagarna. Nu ska det bli ändring på det, livet fortsätter och det måste vi också göra. Dom har lovat sol idag och då blir det lite lättare att städa. Sätter på lite bra musik och sen så drar man igång. Barnen har precis åkt med pappa till skolan. Lillkillen börjar bli förkyld igen, snorar som bara den. Inte säkert han orkar hela dagen. Nä nu får jag nog äta lite frukost och sen kör jag igång.


Vill tacka än en gång för alla varma kommentarer, dom värmer!

Av gulligagumman - 3 oktober 2007 14:36

i alla fall. Skönt, nu blir det nästan som vanligt igen. Han är ute och fixar lillkillens cykel som så typiskt gick sönder när pappa inte var hemma. Allt hade gått bra med biopsin och han får svar om ca 2-3 veckor. Det är troligen någon form av njursjukdom, vilket INTE hade med hans brustna kroppspulsåder att göra, vilket vi och doktorn trodde från början. Dom upptäckte alltså att det var fel på njurarna "tack vare" den händelsen. Konstigt... Ja iallafall så är det toppen att han är hemma.


Vill tacka för alla varma kommentarer ni har gett mig idag. Dom berör och värmer oerhört. I sorgen så suger man åt sig allt som bara går. Önskar jag kunde ge er en förklaring men det går bara inte som det är just nu. Stor kram till er alla!!

Av gulligagumman - 3 oktober 2007 10:10

Låt inte ditt liv glida genom dina fingrar
genom att leva i det förgångna eller för framtiden.
Genom att leva ditt liv en dag i taget kommer du att leva alla dagar i ditt liv.


Av gulligagumman - 3 oktober 2007 07:13

Är så ledsen, vår familj och släkt har drabbats av ännu en tragedi. Vill inte skriva om den här, av respekt för dom som det gäller. Jag kan säga att år 2007 är inget år jag vill minnas. Var rädda om varandra, man vet aldrig vad som kan hända i livet, jag om nån vet just nu. Ta vara på livet och njut så mycket ni kan!


Av gulligagumman - 2 oktober 2007 07:15

Ja, min man är ju inlagd på sjukhus så jag är ensamstående ett par dagar nu. Och det kan jag säga, det är INGEN dans på rosor! Vad jag höll på igår, hämtade barn, handlade, lagade mat och skulle klämma in en egen dusch där emellen. Pust! Nä min älskling, vi längtar efter dig. Som sagt, vilket jobb alla ensamstående mammor gör, helt otroligt. Man står ju helt ensam, min man kommer ju i alla fall hem snart. Jag är imponerad. Får se hur jag hinner med min bloggpromenad idag, har ju en del att fixa med idag också. Kanske blir det en tur in till maken och hälsa på honom också. Men vi ses när vi ses!

Av gulligagumman - 1 oktober 2007 19:29

Det viktigaste på kroppen är läpparna, eftersom de
liksom är dörren in.
Ferdinand 5 år

Ett lik är en person, som är äldre än när han dog.
Jon 9 år

Öl gör ofta att kroppen blir väldigt osymmetrisk.
Herman 9 år

Ovido - Quiz & Flashcards