Alla inlägg den 3 augusti 2007

Av gulligagumman - 3 augusti 2007 17:48


Livet består egentligen av en enda lång rad av ögonblick
Om vi inte är närvarande i dessa ögonblick
så går vi miste om själva livet.


- SUSANNA EHDIN -

Av gulligagumman - 3 augusti 2007 17:42

Nu fick jag tillbaka utamningen, och jag skickar inte den någonstans. Det jag tänker göra är att ändå skriva om hur jag har gjort bort mig.


När jag gjorde bort mig

På jobbet så var jag på toa. Gick sen ut i köket och grejade lite. Plötsligt börjar en jobbarkompis fnissa och jag undrade vad det var.

Då sa hon att jag skulle titta i bak på mina byxor. Där hängde toapappret kvar, det hade inte åkt ner i toan utan hade fastnat i byxkanten. Värre än så har jag nog inte varit med om.

Av gulligagumman - 3 augusti 2007 16:28

Har fått en utmaning skickad till mig utav trollpackan. Jag ska skriva om ämnet "Så ser en skön dag ut i mitt liv!" och sedan hitta på ett nytt ämne och skicka det vidare till 5 st bloggare. Jag kommer att välja ämnet "Det bästa som hänt mig!" och skicka det vidare till Cina, Kärleksdravel, Flikkha, -Nena- och Ida.


Reglerna är som följer:

  • Fundera ut ett ämne som du vill att någon ska skriva om (eller fotografera) och skriv ner det
  • Välj ut ca 5 bloggare som du tror skulle vilja skriva om ämnet och tala om att dom är utmanade.
  • Längst ned i inlägget klistrar du in listan över tidigare ämnen

Du som blir utmanad får skriva så långt eller kort du vill om ämnet, du kan fotografera bara eller både skriva eller fotografera. Du får välja 5 nya bloggare men fler eller färre går också bra. Har du blivit utmanad flera gånger får du välja det ämne du tycker är roligast om du inte vill vara med två gånger.


"Då gjorde jag bort mig"

”Ett sommarminne”

"Så ser en skön dag ut i mitt liv!"

"Det bästa som hänt mig"

En skön dag i mitt liv

Jag sover så länge jag kan och ligger och drar mig en stund. Min man ropar och säger att frukosten är framdukad. Kaffe och frasiga frallor med ost och paprika, mums. Sen tar jag en varm, het dusch och smörjer in mig efter med en härlig lotion.

När jag har klätt på mig så tar jag en lååååång promenad ute på landet där vi bor och bara njuter av naturen. Min man har dukat fram en god lunch med ett gott vitt vin när jag kommer hem.

Han talar sen om för mig att vi ska gå ut och äta middag på kvällen och att vi även ska se en film på bio efter. Då köper vi popcorn med smör och en stor cola.

Det är min sköna dag

Det bästa som hänt mig

Min man är absolut det bästa som hänt mig. Hade jag inte träffat honom så hade jag aldrig fått mina underbara barn eller haft det så bra som jag har det nu.

Han respekterar mig som jag är, och är nöjd med det. Han har humor och ställer alltid upp vad jag än ber honom om.

Höll på att förlora honom för bara några månader sen när han drabbades av en brusten kroppspulsåder. Aldrig att jag önskar någon gå i genom det som vi gjorde då. Det var den värsta, svåraste och tyngsta perioden i mitt liv.

Var rädda om varandra, man vet aldrig hur länge man får finnas här!



Av gulligagumman - 3 augusti 2007 13:24

Nu får man äntligen ha en dag som inte är fylld av en massa aktiviteter. Vi var ju på Liseberg igår och hela dagen försvann på ett kick. Men så roligt barnen hade! Dom for som skottspolar mellan alla karuseller och med oss föräldrar i släptåg. Jag tillhör ju dom här tråkiga människorna som inte klarar av varken höjder eller fart.


Nu åkte jag trots allt både Flume-Raid och Lisebergsbanan, men det var med ett nödrop. Jag överlevde i alla fall. Imponerades av min dotter som åkte dom allra värsta sakerna som fanns, jag stod där med andan i halsen varje gång.


Min väninna är likadan, men hon är så grym på basket. Kammade hem 2 st stora, rosa och fluffiga gosedjur, och jag fick en av dom! Tack kompis!




Ovido - Quiz & Flashcards