Alla inlägg den 19 augusti 2007

Av gulligagumman - 19 augusti 2007 17:22

Fick en efterlysning av -Nena- på min tacogratäng. Här kommer receptet:


Potatis

800 g köttfärs

2 påsar tacokrydda

5 dl matlagningsgrädde

Purjolök


Skala och skiva potatis, stek köttfärsen och häll i kryddorna. Skiva purjolöken. Lägg ett lager potatis i botten av en rejäl och ugnsfast form. Lägg köttfärsen och purjolöken på och så ett lager till med potatisen. Häll över grädden och in i ugnen i ca 50 min i 225 grader.


Smaklig måltid!


Av gulligagumman - 19 augusti 2007 13:02

Har nu suttit och gjort familjens matlistor för den kommande månaden. Har haft det förut men det rann ut i sanden men nu ska vi köra igen. Det är så bra att ha färdiga listor så vet man vad man ska äta från dag till dag och så kan man planera handlingen därefter. Varje person har varsin vecka så får alla sin favoritmat. Inte så tokigt.



Av gulligagumman - 19 augusti 2007 12:09

Har varit ute och gått en riktig långpromenad med maken. Han behöver få komma ut och röra på sig efter sin operation. Han tyckte det var lite jobbigt, han har ju inte motionerat på snart ett halvår och det är inte han van vid. Jag ska väl erkänna att jag också behöver röra på mig efter sommaren. Har säkert blivit några kilo plus men har inte vågat kolla på vågen. Huvudsaken är väl att man har börjat att komma igång. Lite lättare att låta bli att äta när man har motionerat. Nu ska jag in och ta en lång, varm dusch och fräscha till mig. Resten av familjen är och lastar ved så jag är alldeles ensam. Inte så dumt...

Av gulligagumman - 19 augusti 2007 09:21

Vaknade tidigare idag än vad jag gjorde igår. Drömde så konstiga drömmar så det gick inte att sova längre. Men man får ju mer gjort i och för sig, för sover man länge så blir dagen så mycket kortare, konstigt...


Har inga planer idag heller, utan får se vad som händer. Ska hämta lite ved hos svägerskan, så vi slipper frysa i vinter. Men det överlåter jag åt pojkarna i familjen. Kanske bakar jag nåt gott till kaffet efter maten.

 Nä ska äta lite frukost nu...


Ovido - Quiz & Flashcards