Direktlänk till inlägg 16 augusti 2007

Förändring eller inte?

Av gulligagumman - 16 augusti 2007 17:10

På jobbet idag så sa vår sjuksköterska till mig att komma in på kontoret.

-"Sätt dig ner", sa hon till mig och gick och stängde dörren efter mig. "Vad har jag gjort nu" var min första tanke. Så satte hon sig framför mig och jag frågade vad det var hon ville.

-Vad ska du göra med ditt liv?, säger hon.

-Va? Jag satt som ett gigantiskt frågetecken.

-Vad menar du? undrade jag.

-Du ska göra något annat än att gå här. Du är frustrerad och vill vidare, det ser jag, säger hon lugnt.


Jag satt och gapade med öppen mun. Hon hade ju slagit huvudet på spiken så det visslade om det. Innan min man blev sjuk så kom dom tankarna på att göra något annat, jag  letade utbildningar och kurser, men pga maken så tog jag ett steg tillbaka i dom funderingarna. I det mesta egentligen. Har även alltid fått höra att jag verkar så stressad och har också själv trott att jag var det, men här kom en förklaring och en insikt av en person som jag knappt känner. Jag fick kalla kårar över hela kroppen.


Så nu är jag nog tillbaka i mina funderingar på att börja förändra saker och ting, kanske inte bara att byta arbete utan även att göra andra förändringar i mitt liv. Blir nog ingen sömn inatt igen...

 
 
trollpackan fundersam

trollpackan fundersam

16 augusti 2007 17:29

Mmmm, vi är många som behöver förändra livet ibland. Själv sa jag upp mig i början av juni i panik egentligen, men nu så här efteråt tycker jag att det var bra.Har väl funderat över att göra andra förändringar också men inte kommit till skott med det...hoppas att du kan sova och ha det bäst! Kram!

http://trollpackan

 
-Nena-

-Nena-

16 augusti 2007 19:15

Förändringar kan ju vara bra ibland bara man hittar det man vill istället.
Jag hoppas att du får lite sömn i natt i alla fall
Kram

http://nena.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Filifjonkan

17 augusti 2007 09:55

Hmm har hon ett sjätte sinne som känner dig så väl? Ja kanske är förändringar bra ibland när man känner så lycka till med ditt funderande på vad..

 
Ingen bild

Jossan

21 augusti 2007 13:12

Ojdå...ja, ibland behöver man höra sanningen av andra. :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards