Alla inlägg under augusti 2007

Av gulligagumman - 7 augusti 2007 10:06

Nu är det en ny härlig och solig dag. Har ingen aning om vad man ska hitta på idag. Borde väl ge sig ut och njuta av solen...


Av gulligagumman - 6 augusti 2007 20:00

Ni som läste mitt tidigare inlägg vet att vi skulle äta kyckling ikväll. När jag kommer ut i köket och ska börja tillreda maten så ser jag något konstigt på kycklingen...

Vad kan det vara? Tror det är flugägg, vad tror ni? Jag kan berätta att det blev inte kyckling ikväll...

Av gulligagumman - 6 augusti 2007 18:45

Suck... snacka om roligt man har haft en sån här varm, solig och alldeles underbar sommardag.

Idag har

gått varm, 4 maskiner hittills, pust. Sen är det ju det allra roligaste kvar...strykningen av alla kläder. Men man ska inte gnälla, tänk förr när dom inte hade någon maskin som gjorde jobbet. Det kan man kalla jobbigt.


Lillkillen är på


Första efter sommaruppehållet. Det tyckte han va skoj. Vardagen börjar komma ikapp så smått, men det har väl sin tjusning det med. Vill i alla fall att det ska vara så.


Ska fixa lite god mat nu tänkte jag, kyckling tror jag det blir ikväll.


Av gulligagumman - 6 augusti 2007 11:36

Äntligen skiner solen och värmen kommer! Underbart! Vad man har väntat och längtat och så kommer den när man har kommit hem från semestern. Är det inte typiskt? Det positiva är att tvätten torkar fort i alla fall.


Maken och barnen har åkt och badat men jag hade ingen lust att följa med. Tappade sugen för längesen när det aldrig blev varmt. Kanske lägger mig på en filt i trädgården och läser en ny Amelia...inte så dumt det heller. Kanske kan man bli liiiite brun i alla fall. Det blir nog en bra dag idag...



Av gulligagumman - 5 augusti 2007 21:37

  • 1. De har mycket information, men vet fortfarande inget.
  • 2. En bättre modell står alltid och lurar bakom hörnet.
  • 3. De ser fina och bra ut, tills du tar hem dem.
  • 4. Det är nödvändigt att ha en backup.
  • 5. De gör vad som helst du vill, så länge du trycker på de rätta knapparna.
  • 6. Det bästa med att ha den ena eller andra, är de spel du kan spela.
  • 7. För att få deras uppmärksamhet, måste du sätta på dem.
  • 8. Lysena står på, men det är ingen hemma.
  • 9. Båda har en joystick, fast den ena blir slak efter för mycket ryckande.
  • 10. Storleken spelar roll.
  • Av gulligagumman - 5 augusti 2007 12:26

    Hemma igen, och vad ska man göra då? Gräsmattan ska klippas, tvätten ska tvättas (och det är inte lite tvätt heller), huset ska dammsugas. Fy vad tråkigt! Kan ju inte hjälpas, allt måste göras.


    Ska till sjukhuset också och hälsa på min systerdotter som ligger där. Hon har varit allvarligt sjuk, hennes lever slutade fungera pga en medicin hon fick för sin epilepsi. Doktorn kom och bad om ursäkt! Precis som om det skulle hjälpa, han gjorde ett allvarligt fel och då hjälper inte en ursäkt så långt.


    Hoppas solen kommer snart så man blir på lite bättre humör. Behöver det idag, känner jag.


    Ger min systerdotter en skyddsängel att vaka över henne.




    Ovido - Quiz & Flashcards