Alla inlägg under augusti 2007

Av gulligagumman - 12 augusti 2007 12:20

Oj vilket kalas vi hamnade på igår! Min lilla brorsdotter fyllde 5 år och hade ställt till med partaj. Hon var en ypperlig värdinna och hade gjort en sån god tårta

Visst ser den god ut? Jordgubbar och maränger på, mumsfilibabba. Det bjöds också på tacogratäng och grilad korv. Vem åkte på och grilla då? Självklart mannen i familjen, tillika min käre bror.

Han hade även snofsat till sig med lite tjusig färg i håret dagen till ära. Sen har vi lilla voffsen i familjen som inte visste till sig av glädje för alla korvar han såg. Dreglet rann som en vårflod ur munnen på honom.

Som sagt det var en trevlig eftermiddag.

Av gulligagumman - 11 augusti 2007 10:47

...kan bli en rätt trevlig dag ändå trots åska och regn. Har sovit dåligt inatt, somnade nog inte förrän vid halv tre. Vaknade vid halv nio av att det åskade. Orkade knappt slå upp ögonen...


Dricker lite kaffe och småpratar med maken, ska väl äta frukost med snart, kurrar lite i magen nu. Vi är bjudna på 5-årskalas i eftermiddag, inte dåligt. Det är min bors tös som ska firas. Hoppas vädret blir bättre för det skulle nog bli lite grillat, och det är ju inte så kul att göra i regn och åska.


Nä nu måste jag nog äta lite, kanske inte är åskan ändå, det är nog min mage...





Av gulligagumman - 10 augusti 2007 17:04


Åh vad det är underbart med regn! Allt växer så det knakar och gräsmattan är frodigt grön. Man får vara inne och mysa utan att få dåligt samvete.

Va? Är hon inte klok, tänker ni nu...

Jag bara skojar, klart man vill ha sol och värme dom sista semesterdagarna. Det skulle visst bli bättre i morgon så man får väl vänta en dag till. Under tiden kan man väl få mysa lite inne, med lite god fredagsmat, godis och kanske ett glas vin...

Av gulligagumman - 10 augusti 2007 11:44

...jag har blivit bloggberoende? Efter att ha somnat så gott i går kväll så blev jag en än gång väckt vid halv sex av 1, 2, 3, 4, 5 och slutligen 6 flugor. Med en gång började tankarna virvla...men det var inga oroliga funderingar, utan allt jag låg och tänkte på var mitt nästa blogginlägg!

Kunde inte tro det själv...


Jag har läst om det här med blogg men förstod mig aldrig på det riktigt. Har till exempel aldrig skrivit dagbok i hela mitt liv, har aldrig kunnat uttrycka mig i skrift. Sen kom min goda väninna Decembertjej en dag och sa att hon hade börjat blogga. Läste hennes blogg och tyckte det var kul. Hon peppade mig att prova i alla fall och sagt och gjort, här är jag! Tycker det är så kul, har ju nästan blivit min hobby. Ser allt ur ett bloggperspektiv snart *skrattar*.






Av gulligagumman - 9 augusti 2007 18:19

...blommor för den här sommaren. 2 kvistar fanns det kvar i rabatten, men det var en vacker färg. Lite sorgligt att alla vackra blommor snart har blommat färdigt. Fast det är klart, alla vackra höstlöv kommer ju istället =).


Av gulligagumman - 9 augusti 2007 11:41

* GÅVAN ATT LYSSNA
Men du måste verkligen LYSSNA, inte avbryta, inte dagdrömma,
inte tänka på vad du själv ska svara.
Bara lyssna.



Av gulligagumman - 9 augusti 2007 10:01

Här var det ingen sol som dom har lovat, kanske den kommer sen. Är trött idag, kunde inte somna igår. Låg bara och vred och vände på mig. Varför blir det så? Har inga jobbiga funderingar just nu, men det kanske är det här med min systerdotter och svägerskans dotter. Känns som att allt kommer på en gång, blir lite för mycket ibland.


Har varit en tuff tid ett tag, maken som höll på att dö också. Tankarna och olusten kommer alltid ikapp. Man kan inte låtsas som att allt är bra hur länge som helst. Sen är det dags att jobba igen nästa vecka och det är ju inte precis det man längtar efter heller =/. Får försöka rycka upp mig nu.

Ovido - Quiz & Flashcards