Alla inlägg under augusti 2007

Av gulligagumman - 16 augusti 2007 19:22


Önskar att jag kunde få se det utanför mitt fönster just nu...

Av gulligagumman - 16 augusti 2007 17:10

På jobbet idag så sa vår sjuksköterska till mig att komma in på kontoret.

-"Sätt dig ner", sa hon till mig och gick och stängde dörren efter mig. "Vad har jag gjort nu" var min första tanke. Så satte hon sig framför mig och jag frågade vad det var hon ville.

-Vad ska du göra med ditt liv?, säger hon.

-Va? Jag satt som ett gigantiskt frågetecken.

-Vad menar du? undrade jag.

-Du ska göra något annat än att gå här. Du är frustrerad och vill vidare, det ser jag, säger hon lugnt.


Jag satt och gapade med öppen mun. Hon hade ju slagit huvudet på spiken så det visslade om det. Innan min man blev sjuk så kom dom tankarna på att göra något annat, jag  letade utbildningar och kurser, men pga maken så tog jag ett steg tillbaka i dom funderingarna. I det mesta egentligen. Har även alltid fått höra att jag verkar så stressad och har också själv trott att jag var det, men här kom en förklaring och en insikt av en person som jag knappt känner. Jag fick kalla kårar över hela kroppen.


Så nu är jag nog tillbaka i mina funderingar på att börja förändra saker och ting, kanske inte bara att byta arbete utan även att göra andra förändringar i mitt liv. Blir nog ingen sömn inatt igen...

Av gulligagumman - 15 augusti 2007 16:32

Du kan testa dig själv här och se hur  stressad du är (om man nu är det). Kan vara bra att kolla sig själv.

Jag var tydligen inte i farozonen...

Av gulligagumman - 15 augusti 2007 14:57

GÅVAN ATT SKRATTA
Klipp ut skämtteckningar och roliga historier och sprid till andra. Denna gåva uttrycker:
”Jag älskar att skratta tillsammans med dig”

Av gulligagumman - 15 augusti 2007 14:53

Det är inte svårt att bli gammal. Det är bara att följa
med strömmen.


Linn 6 år

Gamla människor bryter så många ben för att de snubblar
på mattor och kanter och på hinkar. En tant som kan vara
någon annan än min mormor bröt först ena bakbenet och när
hon blev bra bröt hon frambenet.


Roberto 6 år


Av gulligagumman - 15 augusti 2007 05:42

Då var man uppe med tuppen igen. Det var längesedan man gick upp innan klockan 9. Men man vänjer sig väl. Det jag tycker är märkligt är hur alla tankar och funderingar kring allt i livet börjar att snurra så fort vardagen börjar närma sig. Alltid likadant, kan inte somna utan ligger och tänker på allt möjligt, saker jag ändå inte kan göra något åt mitt i natten!

Varför? Kan man inte bara få gå och lägga sig utan att behöva ligga och vrida och vända sig...

Hur som helst så är det skönt att få ha kommit igång igen, allt är som vanligt på jobbet. Det är precis som att man inte har varit borta. I eftermiddag efter jobbet så ska vi åka och spela lite bilbingo. Hoppas att man kan vinna lite pengar men det är väl ingen risk, det gör aldrig vi. Vi har väl tur i kärlek istället.


Ovido - Quiz & Flashcards