Alla inlägg den 12 september 2007

Av gulligagumman - 12 september 2007 18:31

Nu har jag precis suttit med min son när han har gjort sin engelskaläxa, som dom får på en blogg som klassen har ihop. Jag tycker det är så kul att sitta med och titta hur det fungerar. Min son som tycker det är tråkigt och jobbigt att skriva på papper, tycker det är jättekul med dataläxa istället. Inga problem att få honom göra läxan som det kan vara annars. Toppeninitiativ av läraren, som är min väninna decembertjej, du är bäst tjejen!

Av gulligagumman - 12 september 2007 10:38

-I Californien har man tillverkat en fantastisk maskin som kan klyva ett människohår 3.000 gånger - på längden.

-De amerikanska indianerna är den enda folkgrupp i världen med endast en blodgrupp, 0 (noll).

Man har beräknat att om man kunde väga alla levande varelser på jorden så skulle myrorna stå för 10 - 15% av den totala vikten.

Av gulligagumman - 12 september 2007 07:49


Onsdag morgon och solen skiner. Idag vaknade jag lite tidigare än igår, och det var skönt. Hela dagen försvinner ju när man sover så länge. Är fortfarande väldigt förkyld så jag undar om det är influensan jag har åkt på. Barnen har precis åkt med sin pappa och det är så tyst här hemma. Ska försöka mig på att greja litegrann idag, börjar bli trött på att ligga eller sitta still hela tiden. Tar man det lite lugnt och försiktigt så går det nog bra.

Ovido - Quiz & Flashcards