Alla inlägg den 22 september 2007

Av gulligagumman - 22 september 2007 12:50

Jag vet inte om jag är på väldigt dåligt humör eller om jag har anledning att vara irriterad. Vårt hem består av mig, min man och 3 snart tonåringar samt 1 kanin. Varför ser hemmet ut som ett slagfält och dammigt så vem som helst skulle kunna få dammallergi? Vi är ju 5 stycken som skulle kunna hjälpas åt att ha hemmet fint i ordning. Jag har varit sjuk i nästan 2 veckor nu och ha knappt orkat göra något. Har någon annan gjort något? Nä sitter jag ner gör alla andra det.


I dag sa jag det att vi behöver greja och städa lite. Ja säger gubben jag har tänkt att fixa i ordning förrådet. Jaha, för vem ska du städa där, råttorna eller? Barnen är totalt ointresserade av att hjälpa till. Där kommer min rubrik in, har ni samma problem eller är det vi som är för snälla mot våra barn? Dottern är väl den som är bäst på det men nu har ju hon börjat få hela barnbidraget och jag tror det är en bidragande orsak. Blir så fruktansvärt trött och ledsen när dom bara tar för givet saker, men vill inte bidra själva. Kan man ställa krav nu eller ska man gå och vara frustrerad till dom flyttar hemifrån? Jag vet egentligen svaret men just nu är jag rätt trött på vår familj. Mycket gnäll jag vet, det blir snart bättre. Tur man har bloggen så man kan skriva av sig lite.

Av gulligagumman - 22 september 2007 09:49

man slog upp ögonen till! Solen skiner och det är 13 grader ute! Lite sensommar... Har sovit som en stock i natt efter mina nattliga äventyr hos min kollega i förrgår kväll (natt). I eftermiddag väntar jobb, börjar 15.45 och slutar 21.30 Har haft 3 lediga dagar nu så det känns skönt att jobba igen. Ska försöka komma ut och göra i ordning i trädgårn nu, så det blir lite höstfint.


Nu börjar kaffetarmen suga. Ska sätta på lite grann.

Ovido - Quiz & Flashcards