Direktlänk till inlägg 5 september 2007

Brrr vad det är kallt!

Av gulligagumman - 5 september 2007 07:11

Nu är det nog dags att sätta på elementen, för det är riktigt ruggigt både ute och inne nu. Vi eldar lite på kvällarna men det räcker inte till hela huset, utan vi får nog hjälpa till med lite el. Annars är det en underbart vacker morgon här, solen skiner så fint, men utan värme.

Nu är lillkillen sjuk så han ska vara hemma från skolan idag, passar ju bra när jag är ledig. Vi ska göra en spännande läxa som hans lärare har lagt ut på internet. Dom har skaffat en blogg som hon lägger ut engelskaläxan på. Jag tycker det låter jättekul, men jag såg att många föräldrar skruvade på sig. Men vi måste inse att det är datorer som gäller nu, både i skolan och på arbetsplatser. Nu ska jag dricka lite kaffe.

 
 
-Nena-

-Nena-

5 september 2007 07:45

Godmorgon. Ja nu märker man på vilket håll det drar *brrr*

Det var en smart idé med bloggen till läxan tyckte jag. Önskade faktiskt att mina barns lärare ar lite mer flitiga och la ut på skolan och klassens hemsida vad som ska göras för då är det lättare som förälder att hålla koll då de kommer upp i ålder. Det är ju inte alltid att kalendern kommer med hem längre har jag förstått

Ha en bra onsdag och krya på sonen

http://nena.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

5 september 2007 08:43

Hela samhället använder ju datorer, de finns överallt så det är lika bra att de vänjer sig annars blir de ju utanför. Bra idè! Kram!

http://trollpackan

 
maria

maria

5 september 2007 09:00

Godmorgon! Ja, jag håller med trollpackan men samtidigt tycker jag det är bra att man lär sig utan datorer oxå, fasar för den dagen allt ligger nere och människor inte klarar av vanliga enkla saker längre... Ha en bra dag! Kram

http://gnallspikarochlivsflanorer.bloggagratis.se

 
helga

helga

5 september 2007 11:24

Ja, idag var det kyligt. Idag är det första gången denna höst som jag dragit på mamelucker under uniformsklänningen. Brr!

Jag skriver också om teknisk utveckling idag! Ha en fin dag!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Lillatanta

Lillatanta

5 september 2007 11:45

ja nu är det datorernas tid bara att hänga med.Nyfiken i en strut undrar hur många barn gulliga gumman har,Själv har jag tre som börjar bli stora Johannes 17 hanna 15 maria 12.mammas små gull.I dag eldar jag för fullt med jag fryser ,vi får nog fixa elementen med.får göra en åkerbrasa så länge.ha nu en bra dag och krya på dej till din minsting
kraaaaaaaaaaaam

http://lillatanta.blogg.se

 
Kimmie

Kimmie

5 september 2007 13:13

Jättepraktiskt när man kan få fram läxan via internet, det är ju väldigt bra t.ex som när barnen är sjuka och man kanske inte får all info om vad som ska göras annars.

http://kimmietid.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards