Direktlänk till inlägg 6 september 2007

Vardagliga sysslor

Av gulligagumman - 6 september 2007 13:42

Nu sitter jag och dricker en kopp te, efter att ha grejat lite. Jag har hängt tvätt och satt på diskmaskinen. Ska snart dammsuga, och det tycker jag är så tråkigt, men man måste ju ibland. Vi har ju en kanin inne med sågspån i buren, och just nu ser det ut som spånen ligger mer utanför buren än i. Nu har faktiskt solen börjat att skina och det är rätt skönt ute.


Tittar på ett program där engelsmän säger upp sig från sina arbete och satsar på sin dröm istället. Igår var det ett par som slutade sina jobb som mäklare och bankman och som hade köpt en camping i Frankrike. Vilket slit dom hade! Idag är det en annan familj som har flyttat till Spanien och ska öppna indisk restaurang, och dom stöter på problem hela tiden. Jag vet inte om det är värt det. Så jag tar en vända med dammsugaren istället.

 
 
Cina

Cina

6 september 2007 21:29

Ja du detta med dammsugning är väl ingen höjdare precis, jag tycker oxå att det är himla tråkigt men med 3 långhåriga katter så är det ju ett måste. Är ju skönt när det är klart!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
-Nena-

-Nena-

7 september 2007 07:51

Känner igen det där med sågspånen då jag hade kanin. Lite bättre blev det då vi hade marsvinen för de sprätte inte lika mycket.
Dammsugaren har jag träff med flera gånger om dagen just nu eftersom stora hunden fäller som jag vet inte vad just nu. Trist, hatar att dammsuga egentligen.

Ha en bra fredag
Kram

http://nena.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards