Direktlänk till inlägg 29 september 2007

Ja, det är ju bara...

Av gulligagumman - 29 september 2007 08:41

att hålla sig inne idag. Fy sjutton vad det regnar ute. Grått och mörkt är det också. Vi får helt enkelt ta och vara inne idag och mysa. Fast om jag ska erkänna så gillar jag när det är riktigt busväder ute och man får hålla sig inne och göra annat. Lillkillen skulle ha haft avslutning på sin fotboll idag, och då skulle dom möta oss föräldrar i en fotbollsmatch. Som det ser ut så blir det nog inget, vilket jag är tacksam för.

Maken har lovat att baka sina underbara bullar idag. Mums! Jag har lovat att städa, inte lika roligt kanske, men desto nödvändigare. Låter som att det kan bli en "bara vara-dag". Gillar det...

 
 
Filifjonkan

Filifjonkan

29 september 2007 09:03

Godmorgon på sig. Ja du det har stillat sig här nere 03 i natt och ljusnat lite men det var riktigt kura skymningsväder igår hela dagen. Tända levande ljus till kaffet du vet, Ser ni med skall vara riktigt duktiga idag ja ett litet bullkapital måste finnas i burken och frysen för rätt som knackar det på dörren och då gäller det att ha en bulle i alla fall till kaffet,Ni får ha det så mysigt idag då du behöver inte ens ut till brevlådan efter posten,(lördag),det var jag igår jösses man fick hålla i hatten jag lovar dig..Ha det bra med er

http://filifjonkan-se

 
UnderCover

UnderCover

29 september 2007 09:33

Det är nog därför det är skitväder emellanåt; för att man ska kunna hyfsa till det inomhus, fylla på frysen med lite smaskigt och slippa föräldramatcher i fotboll *funderar*
Japp, så är det nog!
Ha en riktigt bra lördag
Kram!

http://undercover.bloggagratis.se

 
trollpackan

trollpackan

29 september 2007 10:16

Ja, det behövs ju fixas en del inomhus ibland också...fast städa och baka bullar är ju inte "att bara vara"..:))Ni får gärna komma hit också och "bara vara", det behövs!
kramar!

http://trollpackan

 
flikkha

flikkha

29 september 2007 12:09

Du glömde att vi fixat mat till Teddy, och även klippt hans klor.. :)

Kram

http://flikkha.bloggagratis.se

 
helga

helga

29 september 2007 13:37

Vi mötte regnet på vår väg söderut igår...Ha en fortsatt skön helg!

http://www.helga1.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Kärleksdravel

29 september 2007 14:20

Sånna dagar är helt underbara...Annars hatar jag hösten...Men att kura ihop sig i soffan på kvällen och bara njuta av en god film och en massa godis är hur underbart som helst

Ha en härlig vara-dag Kram!

 
Ingen bild

Babbelmoster

29 september 2007 17:19

Jag måste säga att här har vädret varit helt enkelt strålande. Mycket vackert höstväder ... tvättat fönstren utvändigt och rensat i trädgården. Och vilken man du har som bakar bullar ... sån man har inte jag - men han är bra ändå *ler*.

 
Cina

Cina

29 september 2007 21:26

Ja du detta väder är just nu inte alls så kul. REgnet har öst ner här hela dagen.
Bara att kura ihop sig i soffan!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:20

Du Puh, vad är det första du tänker när du vaknar på morgonen?" frågade Nasse"Jag undrar vad jag får till frukost", sa Puh."Vad tänker du Nasse?""Jag undrar vad det skall hända för något roligt idag", svarade Nasse"Mmm", sa Puh tankfullt, "Det är sam...

Av gulligagumman - 22 april 2008 08:13

att det inte är sant! Vilket underbart väder! Jag och många andra är utsvultna på sol och värme. Man mår så bra när man bara får sitta och njuta av solen (har faktiskt blivit lite brun i ansiktet).   I kväll väntar jobb igen. Ingen rast ingen ro. MIn...

Av gulligagumman - 21 april 2008 08:22

Hjälp vad man har att göra hela tiden! Ekorrhjulet bara snurrar på, ökade takten när våren gjorde entré. Helt plötsligt så skulle barnen på utflykter, trädgården skulle göras fin och samtidigt så ska man jobba. Pust, jag är helt slut.   Men nu tar vi...

Av gulligagumman - 10 april 2008 11:40

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.     ...

Av gulligagumman - 10 april 2008 09:31

Hjälp! Min svärmor kommer i eftermiddag och jag ska jobba från kl 14 och hela kvällen framåt. Måste städa! Ser ut som ett bombnedslag här. Visst, jag vet hon får ta det som det är. Det säger min man men så roligt är det inte att hon ska behöva sick s...

Ovido - Quiz & Flashcards