Alla inlägg under september 2007

Av gulligagumman - 14 september 2007 12:53

För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.

Av gulligagumman - 14 september 2007 12:27

Nu har jag ätit smörgåstårta som min kära make hade med sig hem till mig. Åh så gott det var! Nu sitter jag här och jäser lite och har det gott. Ikväll ska jag nog göra en god sallad, kanske med tonfisk. Kollar lite på damfotbollen mellan Sverige och USA, det går inte så bra för våra tjejer. Ligger under med 0-2. Oj nu höll dom på att göra mål. nä ska fortsätta kolla lite.

Av gulligagumman - 14 september 2007 08:25


Äntligen är det fredag och jag är ledig hela helgen, så härligt. Jag mår väl fortfarande inte så bra men det är ju skönt att vara ledig i alla fall. Maken ska snart till jobbet och äta smörgåstårta, dom brukar köpa det ibland på fredagarna. Han lovade att han skulle ta med en bit hem till mig sen. I dag skule det visst regna hela dagen och just nu ser det ut som att dom har rätt. Nu måste jag ha lite kaffe, så vi ses senare!

Av gulligagumman - 13 september 2007 12:09

Mellan 15 och 20 år är mannen som en Fiat, liten men ettrig.

Mellan 20 och 30 år är mannen som en Porsche, snabb och välsmord.

Mellan 30 och 40 år är mannen som en Opel Record, lovar mer än den håller.

Mellan 50 och 60 år är mannen som en gammal Ford, man måste hälla i honom lite sprit för att få honom att starta.

Av gulligagumman - 13 september 2007 10:25

att jag har åkt på en rejäl influensa. Är fortfarande sjuk och det rätt ordentligt. Idag sov jag till 10.15 och blev väckt av telefonen. Huvudvärk som nästan slår huvet i bitar. Idag ska vi ha APT (personalmöte) på jobbet och trodde att jag kanske skulle orka men det inser jag nu att det inte kommer att gå.


Annars skiner solen här för fullt. Alltid något som är bra.

Av gulligagumman - 12 september 2007 18:31

Nu har jag precis suttit med min son när han har gjort sin engelskaläxa, som dom får på en blogg som klassen har ihop. Jag tycker det är så kul att sitta med och titta hur det fungerar. Min son som tycker det är tråkigt och jobbigt att skriva på papper, tycker det är jättekul med dataläxa istället. Inga problem att få honom göra läxan som det kan vara annars. Toppeninitiativ av läraren, som är min väninna decembertjej, du är bäst tjejen!

Av gulligagumman - 12 september 2007 10:38

-I Californien har man tillverkat en fantastisk maskin som kan klyva ett människohår 3.000 gånger - på längden.

-De amerikanska indianerna är den enda folkgrupp i världen med endast en blodgrupp, 0 (noll).

Man har beräknat att om man kunde väga alla levande varelser på jorden så skulle myrorna stå för 10 - 15% av den totala vikten.

Ovido - Quiz & Flashcards